گامی به سوی آینده | واقعیت افزوده | واقیعت مجازی

تاریخچه واقعیت افزوده

تاریخچه واقعیت افزودهReviewed by فاطمه سلیمی on Dec 19Rating: 5.0تاریخچه واقعیت افزوده | گامی بلند به سوی آینده تکنولوژی | مجله وارنااپتاریخچه واقعیت افزوده ،یکی از موارد مهمی است که باید در مورد آن مطالعاتی به عمل آوریم. در سال جاری، برای واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی(VR) سرمایه گذاری..

تاریخچه واقعیت افزوده ،یکی از موارد مهمی است که باید در مورد آن اطلاعات کافی را داشته باشیم.

 

در سال جاری، برای واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی(VR)، بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. دومین باری است که در تاریخ چنین سرمایه‌گذاری بالایی انجام شده است. کمپانی Magic Leap در سال ۲۰۱۳ بزرگترین سرمایه گذار در واقعیت افزوده بوده است. در سال ۲۰۱۵ هم سرمایه گذاری در این بخش به ۷۰۰میلیون دلار رسید.

 

اگرچه تاریخچه واقعیت افزوده ، به کتاب‌های “علمی-تخیلی” گذشته باز میگردد، اما در طول قرن بیستم، واقعیت افزوده(AR)، به فناوری تصفیه شده، تبدیل شده که امروزه هم وجود دارد.

 

از اولین نشانگر زرد خط مجازی در بازی‌های NFL زنده برای کمک به شبیه‌‌سازی پرواز ناسا، واقعیت افزوده تا به حال تاثیر مترقی در طول این سال‌ها داشته است.

تاریخچه واقعیت افزوده از سال هزارونهصد و شصت وهشت تا ۲۰۱۶

 

تحولات واقعیت افزوده در سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۹

 

سال ۱۹۶۸: در سال ۱۹۶۸ ایوان سوچرلند،اولین سیستم صفحه نمایش head-mounted را راه‌اندازی کرده تا کاربران ساده نقشه‌های wireframe را نمایش دهد.

 

سال ۱۹۷۴: در سال ۱۹۷۴ میرون کروژر، کتابخانه مصنوعی به نام، “Videoplace” ابداع کرد. این کتابخانه مصنوعی، از یک پروژکتور همراه با ویدئودوربین تشکیل شده است.کارکرد آن به این شکل بوده است که، باعث انتشار سیگنال‌ها بر روی صفحه شده و کاربران اطراف در یک محیط تعاملی با یکدیگر قرار داشته باشند.

 

سال ۱۹۹۰: در سال ۱۹۹۰ محقق بواینگ،تام کوردر،سکه را به معنای واقعیت افزوده، اصطلاح کرد.

 

سال ۱۹۹۲: در سال ۱۹۹۲ لوئیس روزنبرگ، وسایل مجازی را گسترش داده و اولین عملکرد واقعیت افزوده را برای نیروی هوایی ساخت. اگزوکلکتون کامل بدن فوقانی اجازه می دهد تا نظامیان کنترل ماشین آلات عملا هدایت برای انجام وظایف از یک فضای عملیاتی از راه دور را داشته باشند. ۱۹۹۴:در سال ۱۹۹۴ جولی مارتین، اولین واقعیت افزوده تئاتر را ایجاد کرد، که نام آن”رقص در فضای مجازی” بود. رقاص‌ها بر روی صحنه‌ی واقعی اما به دور وسایل مجازی،به رقص در می‌آیند. ۱۹۹۸:در سال ۱۹۹۸ اولین نشانگر زرد خط مجازی در بازی‌های NFL زنده برای کمک به شبیه‌‌سازی پرواز ناسا ساخته شد.

 

سال ۱۹۹۹: در سال ۱۹۹۹ تحقیقات نیروی دریایی در زمینه‌سیستم‌های تکمیلی تکمیل شده در زمینه میدان جنگ شروع به کار کرد تا مدل اصلی قوی از واحدهای پوشیدنی اولیه برای سربازان را ایجاد کند.

 

سال ۱۹۹۹: همچنین در آن سال، فضاپیمای NASA X-38، با استفاده از سیستم بینایی که، ترکیبی از واقعیت افزوده برای جمع‌آوری داده‌های نقشه برای ارائه ناوبری بصری پیشرفته در حین آزمون پرواز بود،اختراع کرد.

بازاریابی محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به ما بسپارید. شماره تماس ۰۹۳۹۳۵۹۳۷۱۳ ، ۰۱۳۳۳۴۲۹۱۲۳ برای مشاوره از طریق شبکه‌های اجتمایی اقدام فرمایید.

تحولات واقعیت افزوده در دو دهه‌ی اخیر

 

  واقعیت افزوده در مشاغل

سال ۲۰۰۰: در سال ۲۰۰۰ هیروکازو کیتو، ARTOOLKit را که  یک کتابخانه نرم‌افزاری منبع بازاست را ایجاد کرده که از ردیابی ویدئو برای پوشش دادن گرافیک کامپیوتری در یک دوربین ویدئویی استفاده می کند. ARTOOLKit همچنان به طور گسترده‌ای برای تعمیم بسیاری از واقعیت‌های افزوده شده استفاده می شود.

 

سال ۲۰۰۳: در سال ۲۰۰۳ برای فصل NFL Sportvision 2003 اولین سیستم کامپیوتری گرافیکی را قادر می سازد که از اولین اسکای کیم محبوب NIC و دوربین های تلفن همراه NFLs قرار گیرد تا زمینه‌های هوایی را فراهم می کند.

 

سال ۲۰۰۹: در سال ۲۰۰۹ ARTOOLKit واقعیت افزوده را به عنوان ” مرورگر وب ” به ارمغان می آورد.

 

سال ۲۰۱۳: در سال ۲۰۱۳ تولیدکنندگان خودرو، شروع به استفاده از واقعیت افزوده ،به عنوان دستورالعمل وسایل نقلیه جدید این عصر کردند.

 

برنامه Volkswagen MARTAاز طریق تکنولوژی واقعیت افزوده از راه دور به مردم در تعمیر گام به گام وسایل نقلیه خود کمک میکند.

 

سال ۲۰۱۴: در سال ۲۰۱۴ گوگل گلس، برنامه AR wearable را راه‌اندازی کرد.

 

سال ۲۰۱۶: در سال ۲۰۱۶ کیت توسعه دهنده مایکروسافت هولنز و مجموعه کیت توسعه دهنده متا ۲ را برای این سال عرضه کردند.

 

با توجه به متن بالا، نتیجه این میشود که تکنولوژی واقعیت افزوده در حال پیشرفت بوده و سرمایه گذاری بر روی آن در حال افزایش است.

 

نتیجه تمام صبحت های ما

آنچه که ما سعی در نمایش آن داریم ارزش واقعی این تکنولوژی می باشد. در کشور ما ایران شاید به مقدار شایسته به آن بها داده نشده است. مجموعه وارنااپ با افرادی با تجربه در زمینه برنامه نویسی و طراحی شما را در راهی که در پیش رو دارید همراهی می کنند. پیشنهاد ما به شما استفاده از این تکنولوژی جدید است. در زمانی که همه یکسان عمل می کنند شما از رقبا جلو بزنید.

چرا ما ؟چرا وارنااپ ؟؟

شاید یکی از شاخصه های ما تجربه ما در زمینه تبلیغاتی و برنامه نویسی باشد. البته قیمت های منصفانه و کیفیت کار نیز شاخص مهمی است که مجموعه وارنااپ در آن نیز از رقبای خود پیشی گرفته است. کار اصلی مجموعه وارنااپ تکنولوژی های AR و VR می‌باشد. ما به صورت تخصصی ایده شما را به عمل می آوریم یا شرکت شما را به این تکنولوژی مجهز می کنیم.

AR بهترین روش برای خدمات دهی است 

همین امروز با استفاده از لینک موجود در صفحه و یا از طریق منو شناور دایره ای اقدام به ثبت پروژه و راه اندازی AR در مجموعه خود کند.

هر ثانیه دیر است .

تاریخچه واقعیت افزوده

1 Comment
  1. علی موسوی نژاد says

    واقعا مطلب مفیدی بود

Leave A Reply

Your email address will not be published.